Posts by Ranger_0

Hello guys.

I like to enter this discussion (it seems to be a simple discussion about this topic).

I share the opinion of Dominik. Its kinda hard to accept that tribes who put effort in earning those shields won't get any refund. The GD Team decided to use the S+ MOD. So people came and used it. Ofcourse they build S+ Tek-Shields instead of building Vanilla Shields - I doubt that I have to bring up another example why they decided to use the S+ one. And yet the GD team "decided to remove" it completly - I actually don't understand for what reason but ok fine with me. But since the GD team clearly decided to remove it its not like you lost it due a bug or servercrash. There are tribes who had about 10 S+ Tek Shields or even more. Those tribes aswell as those with less shields feel like being punished for putting effort into earning these. Im pretty sure that everyone who worked hard getting Tek-Stuff and aswell those shields will agree in this point.

Also it is not that simple to re-farm the stuff needed for those shields. You need to spend time to get the normal ones. Poly, metal and crystal should be very easy since you need those every day. But it still takes time to farm the blackpearls and it even takes more time to farm the element. For example, if you do the Broodmother on hard on Island you can build one shield. It takes about 15-20 Min if you try to be fast to fly around and collect the artifacts. So you already have about 30+ Min to farm the pearls and the artifacts. But you can't do the Broodmother on hard without the other stuff, Megalania poison, Sarco-Skin and the others. It takes at least 45+ Min (if everything works into your hands) to farm that. In normal cases it may take longer since you have to fly around and find all those creatures and if you are unlucky there are others searching for them. Think about atleast 1 1/2 hour or most likely 2h+ to get one shield. So if you have about 10 shields you need about 15-20 hours just farming these kinds to get those back.

If you take Ragnarok as the server you play on you also need to spend much time. The blackpearls aswell as the element is the problem. Before you fixed the boss it was like impossible to get element. Now you get 60 element for one bossfight. So you gotta do the boss twice for crafting only one shield. In order to do the boss you have to farm 9 artifacts Farming all artifacts takes I guess more than 2hours. You might get them twice but that happens only if you are the first after the restart. After that you have a time for the artifacts. Think about doing one boss every 3-4 hours if you have to collect all those artifacts again with the time on them. It will take (i think if you hard try) about 30hours only farming for them to get the shields back.

For me its a punishment for putting so much time and effort into the the Tek-Stuff/Shields. Like I said earlier, Im pretty sure that every tribe who had shields will agree with this point.. Ofcourse there will be tribes who agree with the decission not to refund them. Those tribes are not affected. I see Lungus replying to this topic and to the announcement. When we raided them we destroyed their Tek-Shield pretty fast but when they came to us they had problems to destroy ours (even with Tek-Tapajera and much more people). They forgot to put so much effort in doing the boss over and over again and had issues when we played a bit smarter. It is comprehensibly that he has his opinion. Its not like he is getting rewarded. We are getting punished for a simple decission. That is how we feel.

Edit*

I also wonder what will happen if the GD will ever decide to remove the S+ Turrets? Would they not get refunded and the defence of big tribes is getting wiped within a small blink? That would be ridicioules but still the same logic like this decission.

I actually like to have all the big tribes who used to have a few S+Tek Shields share their opinion. I spoke to two other big tribes, they share this opinion...

So long and have a good evening.

As you can see in the first picture we killed you and then begun destruction immediately for the location.

Yeah on Ingame Day 2878 you killed someone running around. Thats true. But you started the drestruction on Day 2879 (thats far later) and aswell when we were offline.

So what you said is obviously not true (more than 13 ingame hours isnt immediately). And aswell it was within the 30 Min Timer

-> "Exploiting the ORP is forbidden. The start of a raid must not be within the 30-minutes timer."

And aswell what you said about the base

-> "The complete extinction of an entire base is also unnecessary."

And aswell, there were some unlocked doors/vaults in there

-> "Unnecessary destruction of structures is forbidden. As such structures count: open workbenches, cabinets etc.!"

We wish to build here and have removed your structures to build.

There's a rule against wiping a base. There were quite a lot structures since it was already quite big.

Badda stop trying to report people, it is getting boring. You lost the fight, we won. Simple as that. You broke the rules also when we had raid protection, and Hannibal did it twice, I even have it on screenshots.

So in the end, you only know how to cry, break rules, and cry again. Grow up. You are like 26, act like one.

Thank you for your reply Evil. Atleast you could have add something nessecary for the main topic in here. If there wasn't any rules broken or at least if there wasn't any suspicion about broken rules then there wouldn't be anything to report. Also I really want you to stay polite and objective. I observed comments like this many times. We also stay polite, isn't that something everybody want, to have the otherone stay polite?

@ Admins

Wenn benötigt folgen weitere Screens/Video's zur Base oder andere Informationen.

Grüße

Servus.

wir müssen an dieser Stelle einmal den Tribe Enterprise reporten.

Zum Problem:

Die Tribes The Empire, Enterprise und Lemorian haben heute Abend unsere Nebenbase geraidet.. Soweit so gut. nachdem der Raid dann vorbei war (Ganz offensichtlich aufgrund von Nachrichten im Global und >30 Min) sind die letzten von uns ausgeloggt. Wie immer vorm ausloggen ins Tribelog geschaut - nichts. Als ich dann nochmal ganz kurz on gekommen bin um ein Tier, das ich vergessen hatte, runter zu laden habe ich dann direkt ins Tribelog geschaut: Zerstörungen durch den Tribe "The Enterprise" - augenscheinlich während des Offline-Timers.

Als ich eingeloggt habe haben die dann richtig losgelegt und munter weiter gesprengt. Die Bude war offen (Screens folgen) und es wurden auch wieder unlocked Strukcturen zerstört (folgt morgen). Da die Jungs im Prinzip mit dem Wipen der Base beschäftigt waren (was meines Wissen's nach nicht erlaubt ist? - Screens folgen) sind wir dann wieder offline gegangen. Augenscheinlich wollte man uns hier auch wieder online halten?

Betroffen: Tribe Funky Survivors (Wir) und der Tribe "The Enterprise"

ID

76561197967884420

Screens direkt nach dem Einloggen:

Screens vom Wipen der Base:

Wir bitten um Überprüfung wegen ORP Abuse und Verbot des Wipen einer Base (Weitere Screens folgen)

In diesem Sinne

Gute Nacht

Es steht jedem frei was er mit seinen Ghost-Coins macht. Du kannst auch zb. Handel mit ihnen betreiben, was verkaufen und Ghost-Coins als Zahlung nehmen oder diese als Bezahlung für etwas nutzen. Wenn du sie verschenken willst ist das auch ok - soll heißen wenn dir alle Ihre übergeben / schenken ist das absolut legitim.

Grüße

Moin moin.

Ich finde es langsam lästig, dass die Leute bei den ersten Esplosionen aussloggen und sich dann über offline-raiden beschweren....

Zur Sache:

Raidbeginn und Zeichenkünstler waren online. Nach den ersten Explosionen hat sich jemand ausgeloggt. Später sind sie nochmal kurz online gekommen. Da wir noch dabei waren wurde wieder sofort ausgeloggt...

Hier der Beweiß das alles propper war:

Bei Minute 1:13 sieht man den Offline Timer bei 29:36 (Also seit 24sekunden offline). Wie man in dem Video weiter sehen kann sind bis Min 0:30 schon mehrere Explosionen .. rechnerisch sind sie bei ca. Min 0:53 offline gegangen. Wie ebenfalls weiter zu sehen sprengen wir da bis Min 0:53 definitiv auch in Hörweite rum. Da später ebenfalls nochmal jemand online gekommen ist ( Ca. 5 Min nachdem sie das erste mal ausgeloggt haben, müsste ja durch logs zu belegen sein. Ansonsten kommt gerne auf Anfrage noch ein Video-Beweiß) aber auch nicht lange on war gehen wir davon aus dass der Gedanke "Oh, die sind noch da, schnell weg" war.

P.S. bei der Anzahl Dino's (die wir nichtmal getötet haben) und bei der Anzahl Turrets sowie eurem Gear etc. kann ich mir gut vorstellen das ihr leicht hättet deffen können. Zumal wir zu Fuß unterwegs waren.

Einen schönen Abend noch zusammen.

Hallo cl_noob. War den ganzen Tag weg, deshalb jetzt erst.

Ich habe nochmal geschnitten leider ohne IG Tag zu beginn des Offline-Timers. Jetzt ist aber mehr drauf und klar zu sehen dass sie sich während des Raides ausgeloggt haben. IG Tag ist am Anfang des Videos zu erkennen. Ich hoffe das hilft weiter??

Edit: Da ich nicht mit Max-Quali render nochmal Tag & uhrzeit Raidbeginn in Klartext - Tag 2592 / 12:15

Beste Grüße

Ich glaube ihr habt da etwas falsch verstanden. Es ging in erster Linie um das Thema, vermutlich habe ich mich da etwas schlecht ausgedrückt. Wenn ich das ganze hätte anschuldigen wollen hätte ich das im betreffenden Thread getan. Es bezog sich in erster Linie auf das "man kann es aufheben und neu hinstellen" und "wurde bereits früher als exploiting bezeichnet".

Wenn ich meinen Kommentar so nochmal durchlese stimme ich euch zu - falsch formuliert. Aber wie gesagt, hatte eine andere Bedeutung.

Da sind wir halt grundsätzlich im Thema dass S+ viele Möglichkeiten bietet die ohne nicht möglich währen. Dazu gehört ebenso das Platzieren auf Platform-Satteln. Falls es als nicht erwünscht entschieden wird würde ggf. eine Regel abhilfe verschaffen. Das ganze Teil zu verbieten sehe ich kritisch.

Generell schon, aber genau da stellt sich eben die Frage, wo wir die Grenze ziehen. Irgendein Tribe wird immer unterlegen sein, sei es durch Anzahl der Spieler, Itemquality, oder eben Tech-Tree-mäßig. Generell stimme ich euch schon zu, dass der Schild durch seine Eigenschaften im mobilen Einsatz eine Spur zu krass ist, aber das müssen wir nochmal im Team durchsprechen, wie wir genau verfahren. Vielleicht wird S+ Shield rausgenommen, oder beschädigte Strukturen können zukünftig nicht mehr aufgenommen werden. So, oder so geben wir euch rechtzeitig Bescheid.

Eben drum. Irgendjemand ist unterlegen - das ist ja auch das Ziel beim PVP. Man farmt Mats ran, tamet Dino's, craftet&lootet Items um dem "Feind" überlegen zu sein und einen Kampf zu gewinnen. Allerdings halte ich den mobilen Einsatz des Schildes für absolut OK und wäre gegen das Verbot, es gibt genügend Möglichkeiten dieses zu zerstören - TEK waffen, ausreichend Sprengmaterial. Ich glaube niemand wird ein mobiles Tek-Schild gegen eine Steinbude nutzen. Aber gegen einen Tribe auf Augenhöhe ist das ganze korrekt eingesetzt ein stategisches Mittel. Vorallem jetzt wo die neuen Turret-Einstellung das Raiden von großen Buden mit vielen Turrets sehr stark erschwert haben.

Wenn möglich das aufheben von besagter Strucktur während es schon beschädigt ist - das kann ich nur unterstützen. Das wird meiner Meinung nach zurrecht als exploiting betitelt. Aber ganz herausnehmen oder mobilen Einsatz verbieten halte ich persönlich für den falschen Weg,

So hoffe nun ist es eindeutiger ;)

Beste Grüße und gute Nacht.

Ich kann die Aussage von Miscus bestätigen, Empire ist in der Lage Bosse zu machen und hat dies in Vergangenheit bereits getan und ebenfalls ein Tek-Shield aufgestellt. Dieses konnten wir nahezu zerstören, kurz vor der Zerstörung wurde es aufgepickt um es ggf wieder aufzubauen - wurde bereits in Vergangenheit als Exploiting betitelt.

Beste Grüße

Einen wunderschönen Sonntag Nachmittag allen,

ich reporte hiermit den Tribe "Blood Brothers" für das ausnutzen des ORP's bzw das ausloggen während eines Raides.

Zum Problem: Gestern Nachmittag haben wir (Funky Survivors) den Tribe "Blood Brothers" geraided. Wir haben sachgemäß das 1. Tor aufgesprengt und

angefangen die Flug-Tierchen zu töten damit wir die Flughoheit behalten. Bloodbrothers haben davon Wind bekommen und bereits angefangen zu deffen - zu sehen im folgenden Video-Beweiß.

Nach Ca. 3-5 Min haben Blood Brothers sich darauf hin entschieden das Spiel zu verlassen und sich somit während des Raids auszuloggen um den ORP zu nutzen.

Angreifender Tribe: Funky Survivors

Mein Spielername: Badda Badda

ID: 76561197967884420

Verteidigender Tribe: Blood Brothers

1. Beweiß für das deffen von BB:

2. Beweiß für das ausnutzen des ORP

Ich wünsche euch einen weiterhin angenehmen Sonntag Nachmittag, Beste Grüße!

EvilWolf

Thank you for your response. But to be honest, yet again you start a new topic within another topic. Just like you did in the still open Report of Phönix. If you got something to report please go forward and open up an own topic!

But I will use your answer for responding to the main-topic.

As my friend said above, we were on for about 3-4 hours pvping you, we got lifes and we got jobs, we cannot stand the entire night on.

Again (like in the still open report) you admit what we are reporting. To tell a story, I remember defending for more than 8hours on Island a few month ago. It was in the middle of the night and it was over at about 6:30 am. And aswell, a few weeks ago you attacked us in the middle of the night AND in the middle of the week about 4:00 am while we were doing a boss. So I think the "all night long" argument does not count. I also remember you starting a raid very late in the evening against night asylum. Another proof that your "all night long" argument does not count. The rules for that are simple. Empire combat-logged before when we started to raid them. So I assume this is a well known tactic of them?..

I forgot to add another thing:

Again we are called "admin-friends" .. I wonder what ppl think if they read that in global. Had the same issues a while ago when ppl thought we are an Admintribe cuz they read it in global.

@ admins

Maybe you close this topic for now since its getting a battleground again.

Thank you and greetings.

It is because Phoenix and Funky are our enemies and both of them trying to get us banned by any means.

I found Funky and Phoenix many times soaking our bullets and we never complained as it is PvP.

We did that? Nah, we just destroyed your Turrets, never drained bullets for nothing but nvm. Starting again to ruin our name eh? You always say things like "lie here / say thruth there" and its actually pretty funny to read something like this now and watching you again not to follow your own words ;) :D

Simply let the admins decide guys. It IS as easy as that.

greetings

And I simply thought: What the heck is that?

Great work, I look forward to use it. Sounds like a good feature to increase the support, keep up the good work!

I only miss the oldshool "support-hotline" now :D Feel free to share your personal numbers :P

greetings